Blog > Komentarze do wpisu

Jedynka wymiera.

Nie jest tajemnicą, że od lat 1 Program Polskiego Radia konsekwentnie żegna się z kolejnymi procentami słuchaczy. Nie trzeba być jasnowidzem, ani nałogowym słuchaczem tego radia, żeby wiedzieć, że najzwyczajniej w świecie audytorium Jedynki wymiera. Podstawowego programu radiowego w Polsce Ludowej, słucha się z przyzwyczajenia. Sytuacja podobna do klientów banków spod znaku PKO. Bank PKO istniał „od zawsze”, więc po co wychodzić, lepiej postać w kolejkach do kasy. Zupełnie inna sytuacja przedstawia się w wypadku programu 3 Polskiego radia. Od wielu lat słuchalność Trójki stale balansuje w granicach 5 – 6 %. Widać i słychać tam ciekawe pomysły na radio. Zaryzykuję stwierdzenie, że Trójka powinna być koniem napędowych publicznej radiofonii i powoli przejąć rolę głównego kanału. Trójka potrafi po prostu wychowywać sobie nowych słuchaczy, a Jedynka Nie. Ja sam będąc w wieku bliżej 20 niż 30, kojarzę Jedynkę z tym że o 12 słychać hejnał z Krakowa, oraz że to chyba ostatnie radio jakie można było słuchać na falach długich.

Moje zainteresowanie problemem słuchalności publicznych rozgłośni, wzięło się z kampanii wizerunkowej jedynki przeprowadzanej właśnie w mediach. Reklamy jakie widziałem w prasie i telewizji zrobiły na mnie niezbyt przyjemne wrażenie. Widać na nich kobietę i mężczyznę przytulonych do siebie z przyklejonymi uśmiechami na buzi, który to wywołuje zlokalizowany między nimi radioodbiornik. Zdjęcie jak zdjęcie, nie ładne i tyle. Najbardziej szokuje mnie głupawe hasło reklamowe „Warto słuchać. Żyć bardziej. Wiedzieć więcej”. Żaden z tych tekstów z osobna, jak i w całości nie może jakoś nakłonić mnie, żeby zaprogramować sobie Jedynkę w moim radiu. Jedyny plus za spójny kolorystycznie layout i tyle. Nie jestem ekspertem z dziedziny radiofonii, ale Panowie i Panie z tegoż Radia, nie idźcie tą drogą (wiem że tekst wyświechtany :)).

Niestety słaba jakość printu, ponieważ to zdjęcie jest z gazety.

 

Wirtualne Media na temat wyników słuchalności stacji radiowych w porównaniu 2007 – 2008.

 

środa, 22 października 2008, killboard

Polecane wpisy

  • Reklama jest wszędzie.

    Dawnooooooo nie pisałem. Ostatni rok studiów daje w kość, praca magisterska etc. Udało mi się popełnić ostatnio artykuł do gazety, z z ktorą współpracuję (Semes

  • Debiut w czasach kryzysu: Alior Bank.

    Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

  • Efekt Casio.

    Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: Thomas Angel, 83.220.105.*
2008/10/23 01:33:00
Ja kojarzę jeszcze "Lato z radiem" oraz jedyne sensowne radiowe słuchowiska dla dzieci, puszczane codziennie. Oprócz tego "Teatr polskiego radia", realacje na żywo i w całości najważniejszych polskich meczów (jadąc samochodem nie sposób kibicować oglądając - za to słucha się dość wygodnie), reportaże po godzinie 20.00. Wiem, że się czepiam (samemu też czasem zdarza mi się w taki sposób pisać), ale jak - drogi autorze - chcesz oceniać stację, oficjalnie przyznając się, że nie znasz samego programu? Jedynka to nie komercyjna stacja z mnóstwem popu i techana w nocy - to nieco poważniejsza pozycja. I wydaje mi się, że w zależności od sytuacji demograficznej, tak będzie się układała procentowa skala słuchalności. Za to trójka - no kompletnie do mnie nie przemawia. Nigdy mis się nie podobała ta stacja.

Ach, jest jeszcze coś... W jednej takiej wiosce w górach na pograniczu ze Słowacją - tam nie posłuchasz nawet rmfu. Tylko jedynka, tak więc ich zasięg jest niekwestionowany, moim zdaniem...

Btw, mam też bliżej 20 ^^
-
2008/10/25 19:56:58
Dzięki za słowa krytyki bo jak nie ma fidbeku to człowiek żyje zawieszony w pustce. Jestem całym sercem za radiem z misją, ale z drugiej strony "misję" świetnie wykonują komercyjne radia TokFm, Pin czy może nawet AntyRadio. Czasami to co ludzie, nie będący audytorium, czy konsumentem produktu myślą, jest ważne bo to są właśnie ludzie, którzy potencjalnie mogli by dołączyć do tego audytorium. Ja sądząc o PR1 to co sądzę, nie chciałbym słuchać tego radia. Tak jak ty PR3.
-
Gość: propatria, 89.174.34.*
2008/10/26 21:32:40
PR1 to gwiazda wśród stacji radiowych. Jak dla mnie stacje komercyjne to kiła przeładowana kiczowatą zagramaniczną muzyką dla małomyślących. Na Jedynce jest muzyka pierwsza klasa, przede wszystkim w ogromnej części polska, dużo rozmów i programów zmuszających do myślenia. Jedynka ma duszę i to jest polska dusza.
-
Gość: mc2, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/10/26 22:13:36
jedynka jest chyba dobrym porannym programem info - do 9-tej - ale też z niezłym zabarwieniem prorządowym - tak było za sld i pis - teraz nie wiem - bo słucham znowu Trójki :)
-
pan-audytor
2008/10/26 23:14:35
Oj strasznie mnie zainspirowałeś do napisania czegoś o Polskim Radiu u siebie;-D Ale wracając do tematu twojego wpisu muszę sie z Toba zgodzić. Jedynka to stacja ponadczasowa, mająca swoją tradycje, flagowe programy typu "Sygnały Dnia" cz "Lato z Radiem" nie pomijając wyżej wymienionego hejnału, który kojarzę z dzieciństwa. Nie ma co ukrywać, Jedynka nie ma prawie nic do zaoferowania młodym ludziom w przedziale 16-30 lat. Tacy jak my szukają czegoś nowego, innego, bardziej alternatywnego. Jedynka może nam zaproponować nieustanne źródło informacji, stan wód w rzekach i audycje muzyczne poświęcone artystom minionej epoki. No sory ale to mnie nie kręci!
Pisząc o Trójce muszę stwierdzić, że to chyba jedyna ostoja Polskiego Radia pod wodzą Czabańskiego i jego 'kolorowej ekipy'. Praca Skowrońskiego w Trójce przyniosła ogromne rezultaty! Choć musiał się zmierzyć z odejściem Marka Niedźwiedzkiego, legendy stacji to potrafił przytrzymać przy życiu Listę Przebojów, wprowadzić kilka nowych, alternatywnych audycji typu "Offensywa" czy "Myśliwiecka 3/5/7" oraz utrzymać w ramówce "Program Alternatywny". Tego typu programy oraz inne niuanse (jak np. patronat na Open'er Festival) z pewnością podwyższyły prestiż stacji i przyciągnęły słuchaczy. Tak sobie myślę, że gdyby Trójka byłaby już sprywatyzowana to i niezła promocja byłaby w jej zasięgu. Pod szyldem Polskiego Radia o takową trudno ale mam nadzieję, że inni słuchacze wreszcie docenią to co Trójka ma do zaoferowania.

Pozdrawiam i gratuluję bloga,
pan-audytor
audytor.blox.pl
-
Gość: Ziggi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/10/27 00:54:36
Nie podoba mi się styl audycji (wyraźnie adresowany do słuchacza bardzo przeciętnego i lekką demencją), lecz Jedynka to stacja radiowa o wyraźnym nakierowaniu na słowo. Wobec zlewu stacji muzycznych problem w prolskiej radiosferze stało się złapanie audycji słownej - radia gadanego, które komentuje rzeczywistość i informuje o świecie szerzej niż tylko w formule błyskawicznych newsów. W zakresie stacji o pokryciu ogólnopolskim z Jedynką może pod tym względem konkurować jedynie Radio Maryja.

Fakt - jedynkę trzeba by nieco odświerzyć, ale radio gadane musi zostać - już dosyć tyranii playlisty !!!
-
Gość: Nowak, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008/10/27 08:08:04
Słucha się "podstawowego programu" (czego) a nie "podstawowy program" (co). Łatwe - kogo czego (słucham) a nie kogo CO słucham.
-
2008/10/27 08:52:14
@Nowak

Racja, zmieniłem.
-
Gość: raj, *.multi-play.net.pl
2008/11/02 02:42:54
A ja nie o radiu, tylko o Twoim posłużeniu sie idiotycznym stereotypem dotyczącym banku PKO BP. Znasz w ogóle ten bank z własnych doswiadczeń, czy tylko powtarzasz bezmyslnie to co "jedna pani drugiej pani" mówi o kolejkach itp.?
Jestem klientem PKO BP od wielu lat, kiedyś faktycznie dlatego że nie było innego wyboru, ale potem zostałem już w nim całkiem swiadomie. Obecnie to jest naprawdę bardzo dobry i przyjazny dla klienta bank. Kolejki w oddziałach owszem są (w tych większych), ale kto komu każe w nich stać? Ja BARDZO intensywnie korzystając z produktów bankowych nie mam potrzeby odwiedzania oddziału częsciej niż raz na pare miesięcy. Od czego są bankomaty, karty kredytowe, bankowość internetowa, wreszcie mocno ostatnio wdrażany program bankowości osobistej/prywatnej - na który aby się "załapać" wcale nie trzeba tak wiele zarabiać? Swoją drogą system bankowości internetowej PKO BP jest jednym z najlepszych, wiele innych banków (np. usiłujący się pokazać jako bardzo nowoczesny i mocno sie ostatnio reklamujący Raiffeisen) nawet się do niego nie umywa pod względem funkcjonalności.
Dobrze mi w tym banku i nie zamierzam sie z niego przenosić gdzie indziej, i dlatego jako zadowolony klient prosze cię - nie plec na jego temat niesprawdzonych bzdur.
-
2008/11/02 11:03:37
@raj
Zgadzam się z tobą że stereotypy są szkodliwe i często niesprawiedliwe. Sytuację z bankiem PKO BP znam, ponieważ bliska mi osoba korzystała z usług biznesowych, właśnie przez długi czas załatwiania spraw w tym banku zrezygnowała z niego. Może lepiej jest w dużych miastach, gdzie rozwój jest szybszy. Niestety na prowincji ciągle dominuje bankowy beton. Trzeba walczyć ze stereotypami i twoja wypowiedź z nimi właśnie walczy.
-
stabilnepozycje
2017/02/10 17:41:41
Niestety muszę się z tym zgodzić.



Egzekutorzy.



Popieram Kodeks Blogerów

statystyka